دانلود پروژه , تحقیق و مقالات دانش آموزی و دانشجویی
کانال ارتباطی

اطلاعیه فروشگاه

لطفا برای خریدهای زیر 5000 تومان با کارتی به غیر از کارت بانک ملی اقدام به خرید نمایید زیرا با کارت این بانک نمی توان خرید زیر 5000 تومان را انجام داد.

دانلود تحقیق و بررسی روش مطالعه و یادگیری

دانلود تحقیق و بررسی روش مطالعه و یادگیری

 

تعداد صفحات : 45 صفحه        -        

قالب بندی :  word                

 

 

 

فصل اول

  • مقدمه
  • انگیزه تحقیق
  • هدف کلی
  • اهداف جزیی


مقدمه

از زمانی که فن کتابت ابداع گردید بشر به نگارش افکار ، خاطرات با تجارب دانش های خویش  مبادرت ورزید و حجم مکتوبات به تدریج فزونی گرفت. توسعه تدریجی علوم بر حجم دانش های  انسانی نیز افزود. لذا انسان از فراگیری کلیه علوم پیرامونش عاجز گردید و در پی شناخت راهمایی بر آمد که امکان تحصیل علوم را در زمانی اندک برای وی میسر می ساخت.

اینکه چگونه می توان با سرعت و دقت به مطالعه پرداخت ، اطلاعات لازم را بدست آورد و مانع از فراموشی آنها گردید ، سوالاتی بودند که از دیر باز ذهن بشر را به خود مشغول داشته  و در این  تحقیق نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفته اند. در این تحقیق سعی شده است به سوالات فوق به نحو مطلوب پاسخ داده شود. آشنایی با روش های علمی ارائه شده در تحقیق ، علاقمندان به مطالعه و علی الخصوص دانش آموزان را در مطالعه سریع و فراگیری بلند مدت یاری می رساند و  ابزار لازم برای یادگیری مهارتهای فوق العاده ارزشمند را در اختیار آنها می گذارد.

با یادگیری کامل مهارتهای مزبور که فقط با انجام تمرین میسر است می توان به سادگی و در مدت  کوتاهی به اهداف زیر دست یافت:

  • حداکثر استفاده موثر در وقت
  • افزایش سرعت مطالعه و درک مطلب
  • افزایش تمرکز حواس و قدرت حافظه
  • ایجاد علاقه به مطالعه و درس خواندن
  • جلوگیری از اضطراب و ترس از امتحان
  • تفکر منسجم تر و دقیق تر

علاوه بر موارد فوق ، ایجاد و یا افزایش خلاقیت ، ابتکار و اعتماد به نفس نیز از ثمره های بکار گیری این مهارتها می باشند. به دانش آموزان توصیه میشود که برای فراگیری این تکنیک ها ، وقت کافی  اختصاص دهند. بدون شک در ازای هر ساعتی که در این امر صرف کنید. در طی چندین سال آینده  صدها ساعت به شما باز خواهد گشت.

هدیه ای به خود خواهید داد که مادام العمر با شما است. خدمتی به خود خواهید کرد که اثرات سازنده ی آن به تدریج در کل جامعه و فرهنگ کشور پدیدار خواهد شد.


انگیزه تحقیق:

بارها در کلاس علت درس خواندن بعضی از دانش آموزان را از آنها جویا شدم تمام این افراد مهمترین علت را عدم آگاهی از روش مطالعه صحیح و سرعت کم مطالعه عنوان می کردند. لذا بر آن شدم تا تحقیق در این باره انجام دهم و پس از آن کلاس هایی برای آموزش روش صحیح مطالعه و تند خوانی همراه با افزایش درک مطلب برای دانش آموزانم برگزار کنم.

هدف کلی

تحقیق و بررسی روش مطالعه و یادگیری

اهداف جزیی

  1. تحقیق و بررسی روش صحیح درس خواندن
  2. تحقیق درباره راههای تقویت حافظه
  3. تحقیق درباره راههای افزایش درک مطلب
  4. تحقیق درباره راههای افزایش درک مطلب
  5. تحقیق درباره روش های یادآوری بهتر
  6. تحقیق و بررسی راههای غلبه بر ترس از امتحان
  7. تحقیق درباره چگونگی آمادگی برای امتحان

 

روش تحقیق

پس از انتخاب موضوع ، سر فصل ها و ریز موضوعات را جمع آوری کرد. و پس در پیرامون همان موضوعات به جمع آوری مطالب از کتب مختلف پرداختم.




فصل دوم : (چگونه حافظه خود را تقویت کرده و بهتر درس بخوانیم)

  • تقویت حافظه.
  • فرایند درس خواندن
  • بررسی کلی فصل مورد نظر
  • بفهمید ، از حفظ نکنید.
  • مرور متن و کنترل.
  • فکر کنید و یاداشتها را به خاطر بیاورید.


تقویت حافظه

بطور کلی تقویت حافظه یعنی همان یادگیری بهتر ، چرا که هر آنچه در فرایند یادگیری تاثیر دارد. بالطبع در حفظ  و نگهداری ذهنی نیز موثر است.

  • عوامل موثر در تقویت حافظه
    1. معنادار بودن موضوع یادگیری ، مفاهیم درسی و مباحث کلاسی باید به گونه ای باشد که دانش آموزان با توجه و دقت لازم قادر به درک آنها باشند.
    2. خوشایندی موضوع یادگیری ، هر قدر دانش آموزان مطالب ارائه شده را بیشتر دوست داشته باشند. زودتر یاد می گیرند بهتر به خاطر می سپارند و دیرتر فراموش می کنند.
    3. تکرار و کاربرد آموخته ها
    4. کل خوانی ، یعنی ابتدا نگاهی اجمالی به فهرست و همه صفحات آن بیاندازیم و پس از آنکه یک برداشت کلی از محتوای فصل مورد نظر برایمان فراهم شد شروع به خواندن تمامی آن بکنیم.
    5. دقت به هنگام مطالعه ، به هنگام خواندن یا گوش دادن به متن ، تمرکز ذهنی و دقت کافی داشته باشیم. مطالعه کتابهای درسی و غیر دزسی با اکراه و بی میلی و در حالت خواب آلودگی و  بی حوصلگی ، زمینه به یاد سپاری مطالب را فراهم نمی سازد.
    6. پرهیز از حفظ مطالب طولانی بدون فاصله و استراحت کافی ، زیرا از میزان دقت و تمرکز ذهنی فرد کاسته می شود. یاد گیرنده مطالب را در دو تمرین 20 دقیقه ای زودتر یاد می گیرد تا در یک تمرین 40 دقیقه ای.

لازم است فراگیران پس از یادگیری و حفظ مطالب مورد نظر حتماً استراحت کنند ، تا اینکه  مطالب به خاطر سپرده شده فرصت و مجال اسحتکام ذهنی را پیدا کنند و از تداخل ذهنی و مزاحمت در یادگیریهای بعدی جلوگیری شود.

  1. نقل و بیان آموخته ها ، دانش آموزان مطالبی را که به خاطر می سپارند در فرصتهای مناسب برای دوستان ، هم کلاسیها و یا خودشان نقل کنند ، زمینه حفظ و به خاطر سپردن مطالب راحت تر و با سرعت بیشتر فراهم می شود.

فرآیند درس خواندن

یک دانشجو که دوره تحصیلات دانشگاهی را شروع می کند ، در طول سالهای دبستان و دبیرستان  بیش از 22000 ساعت وقت صرف درس خواندن کرده است. این زمان را می توان با بکارگیری  مهارتهای پویای مطالعه تا حد قابل ملاحظه ای کاهش داد.

درس خواندن موثر و صحیح صرفاً خواندن، خط کشی زیر خطوط و دوباره خوانی نیست. فرآیند جدید  شما در درس خواندن شامل خواندن ، نوشتن ، فکر کردن و یاد آوری خواهد بود.

پروفسور آرتور گیتز دانشمند و متخصص یادگیری و مطالعه در تحقیقات خود ثابت کرده است که اگر  20% وقت خود را به خواندن و 80% بقیه را به یادآوری اختصاص بدهیم ، این کار در یادگیری دو برابر موثرتر از آن است که تمامی وقت خود را صرف خواندن نمائیم.

تنها راه یادگیری این است که فعالانه درگیر جذب و تلفیق مطالب شوید. درس خواندن یک فرآیند با تحرک و پویا است نه یک فرآیند انفعالی و بی تحرک.

از دستورالعمل زیر برای تهیه برنامه کار و شیوه  ی درس خواندن استفاده کنید:


 

 


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 4,500 تومان
عملیات پرداخت با همکاری بانک انجام می شود
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
file6_1484071_2210.zip34.8k